Under senare tid har marknadsföringen generellt ändrat sin approach, från statisk marknadsföring till mer levande och dynamisk marknadsföring och detta har primärt gjorts med reklamfilmer eller markansföringsvideor.
Marknadsföringsvideor har visat sig ge så bra respons att ungefär 70% av världens internettrafik består utav reklamfilmer som utförs som levande videor eller som animerade reklamfilm för att bolag idag ska kunna förmedla rätt känslor och budskap.
Hur som helst så finns det några grundläggande regler som är viktigt att tänka på för att få så bra utfall som möjligt i era marknadsföringsstrategier under 2019!
- Ladda upp videor med lockande innehåll på Youtube – Youtube är idag en utav världens största information- och underhållsplattform med mer än 1 billion unika besökare och över 6 billioner visningstimmar dagligen. Rätt strategi kan leda till grym trafik!
- Kombinera marknadsföringen för e-post med videor – Videor och e-post går hand i hand och bara ordet ”video” i en email rubrik har visat sig öka läsgraden med +19% och själva öppningsgraden med +65%.
- Inkludera ett transcript – Detta är ett tillägg som många oftast glömmer bort eller inte vet om, men i Youtube så kan vi faktiskt ladda upp en skriftlig kopia av vår video. För att göra detta behöver vi skapa ett Word-dokument som baserar sig på videons rubrik. Nyckelorden som nämns i videon bör inkluderades skriftligt i kopian. Detta kommer ge dig en ännu bättre SEO push till videon.
- Skapa en call-to-action – kraften av att inkludera en call-to-action i videon skall aldrig underskattas. För att bygga vidare på marketingvideon och öka chans för resultat så är det viktigt med att föra din kund vidare till en landningsplats där besökaren kan antingen läsa mer om innehållet eller om önskat ta nästa steg i köpprocessen. Detta är ett misstag som ofta förekommer och skapar en mur mellan din marknadsföring och slutkund.
/Säljpitch – Din digitala granne
För mer information eller fri konsultationstimme tveka inte på att mejla eller ringa oss. Därefter kan vi diskutera vidare kring era visioner och strategier för att förverkliga det.